Arhiva

Objavljen: Građevinar 74 (2022) 10
Tip rada: Znanstveni rad
Preuzmi članak (HR verzija): PDF
Preuzmi članak (EN verzija): PDF

Utjecaj ponašanja svježeg betona na projektiranje održivih tanjih betonskih ploča

Mauricio Pradena, Lambert Houben

Sažetak

Učinkovitost prijenosa opterećenja (load transfer efficiency - LTE) na dilatiranim betonskim kolnicima bez moždanika (jointed plain concrete pavements - JPCP), kao što su inovativne kratke ploče, određena je prema pukotinama koje se stvaraju ispod razdjelnica dok je beton svjež. Autori su prethodno razvili i kalibrirali model za predviđanje širine pukotina u tradicionalnim JPCP-ovima. Cilj prikazanog istraživanja je potvrditi ovaj model korištenjem kratkih ploča kako bi se utvrdila veza između širine pukotina i LTE-a. Nakon usporedbe predviđene širine pukotina s onima uočenim u urbanim, industrijskim i međugradskim JPCP-ovima s kratkim pločama, zaključuje se da je model koristan za uključivanje ponašanja svježeg betona pri projektiranju održivih tanjih ploča.

Ključne riječi
svježi beton, betonski kolnici, kratke ploče, projektiranje kolnika, prijenos opterećenja, tanje ploče

KAKO CITIRATI OVAJ ČLANAK:

Pradena, M., Houben, L.: Utjecaj ponašanja svježeg betona na projektiranje održivih tanjih betonskih ploča, GRAĐEVINAR, 74 (2022) 10, pp. 839-847, doi: https://doi.org/10.14256/JCE.2472.2018

ILI:

Pradena, M., Houben, L. (2022). Utjecaj ponašanja svježeg betona na projektiranje održivih tanjih betonskih ploča, GRAĐEVINAR, 74 (10), 839-847, doi: https://doi.org/10.14256/JCE.2472.2018

LICENCA:

Creative Commons License
This paper is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autori:
M Pradena WEB
Mauricio Pradena
Sveučilište Concepción, Čile
Građevinski fakultet
Tehničko sveučilište u Delftu, Nizozemska
Odjel za kolničke konstrukcije
L Houben WEB
Lambert Houben
Tehničko sveučilište u Delftu, Nizozemska
Odjel za kolničke konstrukcije