Arhiva

Objavljen: Građevinar 73 (2021) 6
Tip rada: Znanstveni rad
Preuzmi članak (HR verzija): PDF
Preuzmi članak (EN verzija): PDF

Pregled integriranog sustava za praćenje stanja ovješenog mosta i preliminarna analiza rezultata

Chao Wang

Sažetak

Most Junshan preko rijeke Jangce, izgrađen u kineskom gradu Wuhanu 2001. godine, po svojoj je konstrukciji čelični sandučasti ovješeni most, a dužina glavnog raspona mu iznosi 460 m. Desetljeća korištenja dovela su do postupnog propadanja mosta, a zabilježena su i određena oštećenja. Danas se diljem svijeta velika pažnja posvećuje monitoringu stanja konstrukcija jer omogućuje praćenje oštećenja na konstrukciji, pomaže u održavanju i upravljanju, te omogućuje sigurno korištenje mosta. Kako bi se omogućilo praćenje stanja mosta, te pravodobno upozorilo na probleme vezane za sigurnost, na ovom je mostu ugrađen integrirani sustav praćenja stanja ove građevine. U radu se detaljno opisuje sustav praćenja koji se primjenjuje na Mostu Junshan preko rijeke Jangce. Postupak uglavnom uključuje odabir varijabli praćenja i raspoređivanje senzora na određenim točkama, primjenu sustava za prikupljanje i prijenos podataka, strategiju pohranjivanja podataka i upravljanja podacima, te sustav korisničkog sučelja. Analiziraju se sve vrste podataka prikupljene tijekom svakodnevnog korištenja, kao što su npr. opterećenje vozila, progib, pomak i napetost kabela. Također se analiziraju i podaci dobiveni praćenjem u ekstremnim uvjetima, prolaz preko mosta dva kamiona od 178 tona. Rezultati pokazuju da sustav praćenja dobro funkcionira te da se na nekim zavarenim spojevima mogu očekivati oštećenja uslijed zamora.

Ključne riječi
praćenje stanja, ovješeni most, otkrivanje oštećenja, održavanje mosta

KAKO CITIRATI OVAJ ČLANAK:

Wang, C.: Pregled integriranog sustava za praćenje stanja ovješenog mosta i preliminarna analiza rezultata, GRAĐEVINAR, 73 (2021) 6, pp. 591-604, doi: https://doi.org/10.14256/JCE.2940.2020

ILI:

Wang, C. (2021). Pregled integriranog sustava za praćenje stanja ovješenog mosta i preliminarna analiza rezultata, GRAĐEVINAR, 73 (6), 591-604, doi: https://doi.org/10.14256/JCE.2940.2020

LICENCA:

Creative Commons License
This paper is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autori:
Chao Wang WEB
Chao Wang
Sveučilište tehničkih znanosti pokrajine Hubei, Wuhan, Kina
Fakultet građevinarstva, arhitekture i ekologije,