Arhiva

Objavljen: Građevinar 77 (2025) 7
Tip rada: Znanstveni rad
Preuzmi članak (HR verzija): n/a
Preuzmi članak (EN verzija): n/a

Nosivost kratkog stupa od kružnih čeličnih cijevi ispunjenih UHPC-om pod osnim tlakom

Shengbing Fang

Sažetak

Ovo istraživanje predstavlja izraz za procjenu osne tlačne nosivosti kratkih stupova od kružnih čeličnih cijevi ispunjenih betonom vrlo visokih svojstava (kružni UHPCFST). Osnovu za utvrđivanje tog izraza čine postojeći izraz za određivanje osne tlačne nosivosti uobičajenih kratkih stupova od kružnih čeličnih cijevi ispunjenih betonom i relevantna prethodna istraživanja. Kako bi se provjerila prihvatljivost izraza, uspostavljen je model konačnih elemenata za simulaciju osnoga tlačnog ponašanja kratkih kružnih UHPCFST stupova, pri čemu su korišteni aktualni eksperimentalni podaci. Rezultati pokazuju da predloženi izraz može točno predvidjeti osnu tlačnu nosivost kratkih kružnih UHPCFST stupova. U usporedbi s izrazom za osnu tlačnu nosivost kratkih kružnih UHPCFST stupova u drugim istraživanjima, u ovom je istraživanju koeficijent varijacije smanjen za 21,10 do 115,73 %, što dokazuje da je izraz u ovome istraživanju manje diskretna i ima bolju primjenjivost. Utvrđeno je da je interakcija između čelične cijevi i UHPC-a poželjna, a povećanje omjera promjera i debljine dovodi do slabljenja međusobnog sprezanja.

Ključne riječi
čelična cijev ispunjena UHPC-om, numerička simulacija, model konačnih elemenata, osni tlak, granična nosivost

KAKO CITIRATI OVAJ ČLANAK:

Fang, S.: Nosivost kratkog stupa od kružnih čeličnih cijevi ispunjenih UHPC-om pod osnim tlakom, GRAĐEVINAR, 77 (2025) 7, pp. 687-697, doi: https://doi.org/10.14256/JCE.4173.2024

ILI:

Fang, S. (2025). Nosivost kratkog stupa od kružnih čeličnih cijevi ispunjenih UHPC-om pod osnim tlakom, GRAĐEVINAR, 77 (7), 687-697, doi: https://doi.org/10.14256/JCE.4173.2024

LICENCA:

Creative Commons License
This paper is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autori:
4173 A Shang WEB
Shengbing Fang
Institut za istraživanje i projektiranje kineskih željeznica, Xi’an Kina